don´t bother, i´m just tired.

och så var den allra första dagen på gymnasiet äntligen avklarad! jag klarade alltså det. för det visste jag inte om jag skulle.
åkte till vår nya skola med donia, vi gick runt, pratade lite med några, vi skildes åt. jag träffade jenny och lina och det kändes bra. dörren till min sal öppnades. jag blev rädd. fick kramar. tack !   
precis efter att jag gått in och satt mig mellan två tjejer och våra nya klassföreståndare pratade om allt möjligt som jag bara lyssnade lite halvhjärtat till tänkte jag på forna lektioner, minnen och jag var nära att börja lipa, haha! fick blinka bort tårarna. tänk er hur det hade sett ut! några sms, en handskakning och en bensträckare senare kändes det faktiskt bättre. och så fortsatte det som tur var. jag och en av tjejerna jag satte mig jämte gick med på att dela skåp. vet inte hur trångt det kommer bli, fast det ska nog gå bra. hon var snäll och vi hängde ihop hela dagen. pratade lite med frida också och det tyckte jag var trevligt.  

jag har inte lärt mig vad alla heter & hade tyckt att en presentation eller namnlek kanske hade varit bra. för jag tog inte precis saken i egna händer. frågade bara tre stycken vad dem hette och mer än så social var jag typ inte, hehe. 
trots det var jag ändå helt okej nöjd när dagen var slut eftersom jag inte haft några som helst förväntningar och var beredd på ett helvete. men jag kanske inte ska ta ut denna oväntade glädje i förskott?!
min mentor har jag inte riktigt bestämt mig för om jag tycker om. hon kommer iaf aldrig kunna jämföras med thomas, men det visste jag ju redan innan jag satte min fot i den gamla byggnaden som jag tycker är ganska fin.

hur gick det för er? är ni nöjda med klassen? är den tråkig? pratig? hur är schemat? lärarna? trivs ni?
berätta snälla!
   

det känns förresten som om mitt ordförråd är hälften så stort nu som under dagstid. jag orkar eller kan heller inte formulera mig så som jag vill så nu får det räcka för idag.

HA DET BRA ! :)


Kommentarer
Postat av: Joanna

Va bra att allt gick bra för dig :)

Ja har ju inte börjat än, ja vill gå på PB men ja får nöja mig med ED.

2008-08-21 @ 10:42:27
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: SANDRA

JOANNA: Haha, ja det tycker jag med :D

PB är nog faktiskt bättre än ED, hehe :P Men det blir nog bra för dig ändå :) Kan du inte byta annars? Vore trevligt!

2008-08-21 @ 22:41:17
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Joanna

SVAR: haha, ah bra att du håller med.

Nää ja skulle bytt om de hade varit omvårdnad på PB och om de skulle varit de så skulle PB inte varit sig själv i sin historia;). Men de skulle vara trevligt att gå på media, men aja nu har ja ju valt omvårdnad.. Men ja hade nåt möte idag med lärarna dem va jätte trevliga så lärarna värkar ok än så länge. Men alla klasskompisar har ja inte träffat än, få ju hoppas att dem är lika trevliga med. ojoj de blev ett döö lång kommentar.. ha en fin helg /JOANNA (:

2008-08-22 @ 13:32:45
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: IIDAA

hejhopp sandra! hoppas de blir bra för dig, o de tror ja verkligen att de kommer! för en sån bra tjej som dig kan de bara gå bra för!:D

för mig själv har de gått riktigt bra faktist, vi är 15 tjejer i klassen, har nästan lärt mig alla namnen:D sen är de väll som alltid i alla klasser att de är någon man gillar lite mindre:P men vi känns som ett skönt gäng:D mitt schema är inget att klaga över:) slutar halv 5 på tisdagar, men ändå helt ok för vi har sömnad hela dagen då:D

hoppas vi ses snart! :D Puss&Kram Ida

2008-08-24 @ 14:50:39
URL: http://arida.blogg.se/
Postat av: SANDRA

JOANNA: Långa kommentarer gillar vi! Du har nog rätt. Men det kommer nog bli bra på ED, lärarna gör ju mkt så du kommer förhoppningsvis att trivas och du kommer säkert att få många kompisar i klassen. Omvårdnad verkar roligt! Kramis

IIDAA: men tja Ida!!! det var en fin kommentar :) vad härligt att du har det bra, skönt med en liten klass, rätt bra schema och så. du lär dig säkert namnen snart. ha det fint! pusspuss :)<3

2008-08-24 @ 22:46:33
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0