ehm, a little roadtrip.


Becca kom hem till oss tjugo i sju i morse. jag hade sovit tre och en halv timme, hon två(!). det är inte lätt att somna nuförtiden.  

vi hade skrivit ut en liten karta men körde fel ändå, haha! blev en lång & kall omväg. slutmålet var förresten borås, kändes lagom långt att köra.

småländska skogar it is.

vi stannade jämte hagen med de här fina hästarna och då kom de fram till oss! jag önskar att jag kunde rida, hästar verkar så bra, hehe! 

vi körde & vi körde, & vi var sjukt hungriga & frusna.

FRUKOST!!!

becca blev gladare och tyckte inte så synd om sig själv längre. men då fick stackarn ont i magen! och allihopa frös. vi åkte förbi lager 157 och jag köpte strumpor för mina fötter var så iskalla att det gjorde ont att gå.

sen kom vi fram - till borås, hehe! jag fick panik av alla stoppljus, men vi överlevde och det är väl det som räknas.
vi gick runt, jag köpte väska,halsband,halsband&hatt ! hattar är snygga.    

sen åt vi, jag gjorde bort mig, & så fick jag låna pengar för att jag handlat upp mina egna. 
sedan betalades de självklart tillbaka.

sen irrade jag omkring bland stoppljusen igen och sen åkte vi tillbaka till gällstad. handlade lite till (t-shirt,tights,halsband) och lånade denna gång ut pengar. that´s what friends are for ;) när vi kom ut ösregnade det och det blev att sätta sig på mopparna igen. men då startade inte beccas! så där stod vi och tänkte allt skulle sluta i ren katastrof, haha! då kom jag med den briljanta idén att stefan skulle kicka igång den. och det gjorde han. sen funkade den att gasa med iaf... och sen fick vi köra på sopiga vägar i typ 1,5 timme, i världens spöregn! ni skulle bara sett oss när vi kom hem. vi skakade. vi var genomblöta. vi var trötta. 

och jag fryser än.

nu ska jag sova, om jag kan.

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, det låter jättemysigt :D

2008-08-12 @ 23:19:04
Postat av: Lina

lät som en trevlig dag. vad långt det låter! men det är nog bara för att inte jag har moppe och därmed förmodligen fel uppfattning om genomsnitthastighet , tid osv för moppe. :P

hatt är skitsnyggt! jag beundrar din klädstil, så du vet. (:

2008-08-13 @ 23:14:48
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

STINA: Haha, jadå :)

LINA: Jadå, trevligt var det :) Usch ja, måste säga att du har rätt, det var väldigt långt. Så din uppfattning är korrekt trots att du inte har moppe :P

Haha, tacktack :D Dock tycker jag själv att min klädstil är väldigt tråkig just nu. Du klär dig också fint! Jag beundrar nog flera saker hos dig; ditt hår, ditt mkt fina skrivande (jag har kikat på din blogg) & att du verkar vara så smart, hehe.

2008-08-14 @ 00:08:20
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Joanna

Åh, vilken härlig dag, borås , långt ju. Fin hatt , ja gillar också hattar. Ja skulle aldrig våga sätta mig i en moppe och köra iväg till borås, vågar knappt ¨åka till kiosken här. haha..Modiga kan man ju säga att ni är;)

2008-08-14 @ 11:37:10
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: SANDRA

JOANNA: Haha, modigt skulle jag inte vilja säga att det var :P Men innan när jag inte åkte så mkt moppe skulle jag nog tyckt samma sak, för det tog tid innan jag föstod mig på alla regler osv.

Hattar är speciellt bra vid dåliga hårdagar :D

2008-08-16 @ 20:39:27
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0