light me up.


snälla nån, kan det inte vara lite finare väder?! just nu är det bara grått och blåsigt. inte som i torsdags då jag och Liv för en gång skull var utanför skolans isolerande väggar under estetisk-verksamhets-tiden. gick utmed vättern där vi stötte på en man som byggde upp konstverk. han staplade stenar på varandra. vi hörde inte riktigt men vi tror att han sa att någon föreställde en hund, en annan en anka. han var rätt läskig och för mig var hans konst rejält abstrakt.

tyvärr måste jag nog lägga ner energi på att städa idag. det är tråkigt men man vill ju ha det fint. ett annat tråkigt ändamål dagen nog också måste bestå av är plugg. matte, nk och vad det nu kan vara. på måndagen står ett oförberett engelskprov nedskrivet i planeringen och visst är det lite lustigt?! oförberett, hehe. innebörden av ordet oförberett har i detta fallet egentligen betydelsen att vi inte kan öva på det. visserligen skönt att man inte behöver plugga nåt, men jag hade tyckt att det varit skönare om det var totalt oförberett då läraren nu är medveten om att vi har vetskapen om att provet ska ske och förmodligen ställer något högre krav på resultaten. hänger ni med i vad jag menar? detsamma gäller redovisningar. är de oförberedda känner man inte lika hög press och samma strävan efter att den ska bli perfekt. är det däremot en redovisning man fått tillfälle att öva på blir min nervositet större då varje liten stakning, felsägning känns som fruktansvärda misstag då "publiken" förväntar sig att den ska bli jättebra. 
nu när jag ändå bara har babblat om skolan skulle jag också kunna berätta att vi på svenskan har börjat med ordklasser och satsdelar igen. jag tycker det är roligt, fast det har fått mig på sakna-annika-humör. klassen verkar komma ihåg vad ackusativobjekt osv är men jag har glömt så jag har tänkt gå igenom gamla anteckningar från början av nian för att uppdatera minnet lite.   

hejsvejs :*


 

Kommentarer
Postat av: Lina

förstår precis vad du menar. jag tycker, att antingen ger man ett oförberett prov som i OFÖRBERETT; man har tills minuten före ingen aning om att det är prov och man behöver inte bekymra sig om verken plugg eller oro inför det. eller också har man förberett prov, som i att plugga till det och därmed ha chans till att kunna det, och kanske känna sig någorlunda säker. nu är det något mitt i mellan, vi ska tydligen inte kunna plugga till det men vi vet att det kommer, och när man ligger på min nivå i engelska vet man inte hur man ska ha det. man famlar i tomma intet efter något som kan ge en kunskap, vilket inte ger mkt resultat efter som vi inte vet vad som kommer på provet, samtidigt som man känner en tveksam lättnad över att man faktiskt inte behöver plugga.. så man gör nånting mitt emellan, och befinner sig i djup o bekvämlighet, bara för att det oförberedda provet inte är ett riktigt oförberett prov.

det där var ambitiöst. ^^

jag saknar också annika.

2008-11-16 @ 14:12:54
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: tack för den oväntade responsen! trodde inte att jag skulle få nån för hela inlägget kändes så fult. du kan ju tycka så fast du kommenterade, men skitsamma... jaja, det är precis så som du säger; att det borde vara antingen eller! jag föredrar nog helt oförberedda prov eftersom, som du också sa är så att de orsakar inte någon oro eller plugg inför det. men nu är det som det är, och både du och jag kan väl inte göra nåt annat än vårt bästa imorrn. lyckosparkar dig :D kram

2008-11-16 @ 19:31:19
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0