don´t need to, don´t want to.


bloggen är lite på sparlåga nu, precis som jag själv var enligt charlotte nån gång i det förflutna.
jaha, så var det med den saken.
just nu sitter jag och lyssnar på p3 där någon bra låt som vanligt spelas. funderar även lite på vad jag ska skriva. ingenting intressant märker jag. 
NIII kan ju få skriva lite istället. har ni nån favoritlåt som ni kommer att tänka på när frågan ställs? eller en bra film? kanske ett fint boktips? allt är välkommet. sådant om din dag, ett fint träd ni såg, en komplimang ni fick, något ni retar er på eller vad mer ni kan ha på hjärtat.
det hänger på er :P

kram på er

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej Sandra! Nu kommer jag prata av mig lite hos dig ;)



Min favortitlåt just nu är "This is the life" med Amy McDonald. Den är sjuukt bra! En film som är bra heter "The Contract". Såg den igår kväll med bror min. Det var en killfilm men den var asbra, se den! En bra bok, eller massa böcker egentligen, totalt 9 stycken, är "Anne på Grönkulla" böckerna. Dem finns i nio delar, jag håller på att läsa den femte. Jag vet inte vad du diggar för slags genre men om du gillar typ 1800 - talet så är de böckerna fingemang. Det låter töntigt med Anne på Grönkulla men det är det inte kan jag ju berätta för dig då. Alla läser typ en massa däckare nuförtiden och det suger :P



Lite allmänt så kan du ju få veta att jag har penga kris. Jag får mitt studiebidrag och efter några dagar så är pengarna poff väck. Det är galet vad fort man gör slut på dem! Alla pengarna går typ åt till fika. Sen ska man på bio och bowla till höger och vänster. Inom loppet av två veckor ska jag bowla två ggr och på Racketcentrum kostar det om kvällen 170 kr/pers. Kan du förstå???? 170 kr!!! Det är galet dyrt. Jag ska protestera, demonstrera med plakat eller ngt.



Så, nu har jag fått dela med mig av vad som tynger mitt hjärta ;) Och bry dig inte om att svara på detta. Det orkar man inte. Tack för att jag fick skriva av mig lite.



Puss på näsan /Pauline

2008-10-14 @ 18:35:52
URL: http://absolutpauline.blogspot.com
Postat av: joanna

fina skor på bilden passade dig jätte bra... ja gillar din stil och ja gillar att du gillar att lyssna på p3. för rixfm suger hårt.. så p3 är det som gäller inget annat.



just nu är mitt tips till dig lykke li-breaking it up,kent-400 slag och coldplay-42. dem är bra, ja lyssnar tusen gånger om. ja skulle vilja se the mirrors på bio ,skulle du de? KRAM PÅ DIG sandra!

2008-10-14 @ 18:51:51
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: joanna

fina skor på bilden passade dig jätte bra... ja gillar din stil och ja gillar att du gillar att lyssna på p3. för rixfm suger hårt.. så p3 är det som gäller inget annat.



mitt tips till dig lykke li-breaking it up,kent-400 slag och coldplay-42. dem är bra, ja lyssnar tusen gånger om. ja skulle vilja se the mirrors på bio ,skulle du de? KRAM PÅ DIG sandra!

2008-10-14 @ 18:52:19
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: SANDRA

PAULINE: hej Pauline! tycker också om this is the life. den är skön, det är den.

ska försöka att komma ihåg namnet på filmen så att jag kan hyra eller låna den av någon. det kan vara trevligt med omväxling då det lätt blir tjejfilmer man ser även om de är rätt förutsägbara och jag har tröttnat rätt rejält på sådana nu :P

jag brukar fascineras av gamlingars berättelser om deras liv från förr så "Anne på Grönkulla" skulle nog kunna vara något för mig, det tror jag absolut. och jag tror inte alls att böckerna om henne är töntiga och skulle de vara det skulle det ändå inte spela nån roll, huvudsaken är ju att de är bra, som du tycker. deckarböcker har inte jag heller fastnat riktigt för, än iaf! ställer därför gärna upp på att protestera med dig.



det där med pengar är jobbigt. först när jag läste bowlingkostanden såg jag inte att det stod 170 kr/person och tänkte att det blir ju inte så dyrt om man delar på det. men för varje person! :O det är verkligen för dyrt, det håller jag med om.

måste säga att det är duktigt av dig att ändå ge dig på att ta hand om dina pengar själv, jag förstår att det inte är helt lätt att klara det, men det ger sig nog till slut och då har du en alldeles egen fungerande ekonomi vilket är jättebra. mina pengar går också åt till fika. och mat också. svårt att stå emot, speciellt med det trevliga sällskapet det oftast medför också. men om man är flera med lite pengar sådär i slutet av månaden får man slå sina kloka huvuden ihop och hitta på roliga gratisnöjen istället.



du ska veta att jag blev jätteglad när jag såg att du hade skrivit alla dessa rader till MIG och att bry mig om att svara på dem är därför en självklarhet för mig. något annat finns inte! eftersom vi i stort sett aldrig ses så är det bara trevligt att du lättar på hjärtat lite, jag uppskattar det verkligen! så tack själv pauline :)



puss&kram

och

ha det nu så bra!



JOANNA: tack, och återigen tack!! gullunge. haha, ja men visst är p3 bra mkt bättre än rixfm där det dessutom är så himla mkt reklam, hela tiden.



ska ladda ner låtarna ovan då jag har tid och sedan ska jag spela sönder dem, för redan nu gissar jag att de är jättebra eftersom du tycker det och du har sån fin musiksmak. jag vet inte vad the mirrors handlar om tyvärr, så jag vet inte, men den låter spännande. kram på min favorit-joanna



2008-10-15 @ 22:58:42
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Lina

hej sandra!

jaha.. jag kan ju kanske tala om att jag gjorde slingor igår, min mörkblonda, trista hårfärg fick lite ljust liv. det är trevligt.

och när det gäller musiktips blir det såklart kent. allting med kent. dom kan verkligen fånga ens sinne med sina låtar, det blir som en drog. man fullkomligt dränker sig i deras musik, är där, är den, bara fullkomligt lever i den.

jag ska tipsa likt joanna om "400 slag", som jag en gång gjorde till henne, för den är en av mina absoluta favortier. kul att du tyckte om "M" också, om M hade varit kokain eller hash eller någon annan form av fysisk drog, så blev jag hög pga den förra helgen. det är den speciella känslan man får av en riktigt bra låt. just nu är jag inne på "Vinternoll2" också, passar årstiden, checka den på youtube.

för att ge dig något annat än kent kan jag säga att anna ternheim är riktigt bra, och checka markus krunegård!

åk till biblioteket och streckläs härskarringen, den är värd tiden! önskar jag hade den tiden, hatar min engelska-bok som tar i från mig den fantastiska triologin.

KRAM

2008-10-18 @ 11:25:40
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: hejhej :D så trevligt med lite förändring. när jag gjorde slingor blev jag mkt missnöjd och är det fortfarande då de ännu inte försvunnit :( hoppas att dina blev fina!

kent är bra, likaså anna terheim och herr krunegård. låter bättre att bli hög på en låt än knark, tar nog inte lika mkt skada på kroppen då. jag tycker verkligen att det är häftigt att du tycker om kent så mkt som du gör!

tyvärr har jag inte heller tid till att läsa härskarringen :( men den dagen kommer väl, nån gång :P jag har på riktigt märkt vilken sjukt stressig värld vi lever i. det var en tråkig upptäckt.

kramis bästaste lina

2008-10-18 @ 23:29:36
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Lina

^^ du är så söt sandra: "jag har på riktigt märkt vilken sjukt stressig värld vi lever i. det var en tråkig upptäckt." - det är en mkt tråkig upptäckt. jag lägger bl.a. märkte till det på de mattelektioner som du varit för förståndig för att gå på.

mina slingor märks inte speciellt mkt.. slöseri med pengar och tid hos frisören? nej. tacksam för att inte har blivit fjortisblond? ja.

KRAM

2008-10-21 @ 14:59:39
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: haha <3 måste säga att jag lider av stress på de mattelektioner jag går på nu också, men den är nog betydligt bättre än innan. den blonda färgen jag antar du menar är så sjuuuuuukt fuuuuuuul! så att du är tacksam förstår jag mkt väl :) kram

2008-10-21 @ 22:03:30
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Miriam

oh du har så fina skor.

2008-10-27 @ 14:21:39
URL: http://wedgeheel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0