mysse.


hejsan svejsan i lingonskogen.

ursäkta för dålig bloggning.
men egentligen, jag har inget att ursäkta mig för. jag har ju liksom ingen som helst skyldighet att blogga, så varför ska jag be om ursäkt när jag inte gör det?
precis som med "jag älskar dig" så missbrukas ordet förlåt och dess släktingar även om det är betydligt trevligare. sen får vi inte glömma överdriften med att man dör på nånting, fryser ihjäl, säger att nånting tar 100 år vilket det ju i själva verket inte alls gör osv. jag är inget undtantag. borde anstränga mig mer för ett finare talspråk, höhö.

idag hade jag på mig mina nya kängor och idag tog jag av mig mina glasögon och knäppte några kort med mammas mössa som jag hittade på vinden. ville se hur det såg ut.
skriver jag för långa meningar? det känns inte helt omöjligt, men jag trivs bättre med massa kommatecken istället för punkter, helt enkelt.
sen har jag också letat fram några fotografier som jag noterat några ord på till kusiner och sånt som mamma ska ta med sig när hon ska hälsa på morfar och co.

äh, jag orkar inte skriva mer. man vill ju hålla löften så därför borde man inte lova så mkt. men imorrn lovar jag att jag ska blogga om något. nu skriver jag bara bla bla bla.

och nu skriver jag bara natti, natti, natti, natti ;)
FINISAR!

Kommentarer
Postat av: Lina

det är så sant, så sant, det där med överdrifter. och ursäkter för någonting som inte på länga vägar behöver ursäktas. jag finner det oerhört störande och onödigt att säga förlåt och vise versa till allt och alla, som endel översnälla, eller kanske oroliga, själar gör.

du skriver lagom långa meningar, du är duktig.

2008-10-09 @ 14:12:05
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: Pauline

Det är ju sant som det är sagt. Jag brukar inte säga saker som att jag "dör på något" men när man hör andra säga det så tänker man ju på hur meningslöst det låter.



Angående din kommentar till mitt senaste inlägg så är det skönt att inte vara ensam om en del tankar. det är kul att få bekräftelse liksom. Och det där med "Världens sju underverk". Jag trodde det bara fanns sju underverk rätt och slätt men säg gärna dem du kan så slipper jag undra så jättemycket ia alla fall :)



Ha en underbar helg, Kram!

2008-10-09 @ 21:01:32
URL: http://absolutpauline.blogspot.com
Postat av: SANDRA

LINA: du är duktig och jag är det inte. men tack ändå. bra respons, håller med dig! ovanligt?



PAULINE: kanske borde man läsa lite böcker för att finna en synonym till det där uttrycket ;)



ja, men visst är det fint med bekräftelse! hur skulle man klara sig utan? det skulle ju vara detsamma som att vara osynlig och det tror jag inte att jag skulle stå ut med. skulle någon det?

ärligt talat vet jag inte något av vilka underverken är helt säkert, men av de nya skulle jag gissa att den stora runda byggnaden i Rom, Colusseum, är ett av dem. och möjligtvis pyramiderna i Egypten... du får söka på google, om inte annat så tar nog jag och gör det, kan vara kul att ta reda på :D



måste säga att vad du en skriver så blir man glad eftersom du skriver så gulligt.



ha det fint pauline. kramis!

2008-10-09 @ 22:44:05
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0