fri.

 
ledig idag. asskönt! och då känns det helt ok att göra tråkigheter som att städa osv. men också mysigheter som att läsa och bara ta det allmänt lugnt med musik och sånt där fint. inga krav alls och det är det bästa!
allt vi håller på och lär oss i skolan just nu är saker jag inte förstår vad vi ska ha för nytta av senare i livet. dock blir det bara ännu mer meningslöst och plågsamt att tänka så när man ska sätta sig och plugga. jag undrar när vi kommer att få användning av att t.ex kunna räkna ut brytningsvinkeln när ljus träffar en yta. jag tror knappt att vi kommer att få någon användning av pi när allt kommer omkring. menar såklart inte i vidare studier eller i vissa yrken där sådana kunskaper behövs. jag tycker att det vi "lär" oss i fysiken är onödigt. mest onödigt av allt faktiskt, och jag skulle inte tacka nej till att vara utan det.

ha en bra fredag folk <3

   

Kommentarer
Postat av: Lina

visst gör det det, det känns verkligen helt ok att typ städa, tvätta, stryka och sånt! känns bara så skönt och avslappnat och RÄTT på nått sätt! hata fysiken forever ! :( håller ni på med ljus nu? det hart vi redan avslutat. nu är det mekanik som gäller..

trevlig helg.

2008-10-04 @ 00:59:01
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: vad duktig du är som tvättar och stryker! det händer att jag tvättar ibland, men stryker gör jag allt för sällan, i stort sett aldrig. stackars mamma.

haha, nejdå, vi är också inne på mekanik, som tur är. har redan haft en diagnos som det ännu en gång gick förfärligt dåligt på.

jag menar bara att det där med brytningsvinkeln är oerhört onödigt vetande för min del. när ska jag få användning för det?

trevlig vecka!

2008-10-05 @ 19:38:59
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Pauline

Sandra, du har så sjukt fina bilder + att du också skriver fint! Studiedagar är härliga dagar, inte sant? :)

Angående brevet från Thomas, menar du det vi fick när vi slutade nian? För han skrev ett annat ordspråk till mig. vilket lustigt sammanträffande att han hade skrivit det till dig och att jag sen skrivit samma. Vad är oddsen liksom :P Kram på dig!

2008-10-06 @ 21:28:48
URL: http://absolutpauline.blogspot.com
Postat av: SANDRA

PAULINE: tack finaste du :) ja, studiedagar är bra dem!

ja, jag menar dem breven vi fick på avslutningsdagen :D haha, oj vad knäppt! och ett sammanträffande kan man ju verkligen säga att det var, lustigt var det. men ändå rätt skönt att du fick ett annat för då vet jag att han inte bara tog nåt utan tog sig tid att välja ut ett ordspråk till var och en. jag hoppas att det var så iaf, eller vad tror du? jaja, det kan väl kvitta nu egentligen... :P



du får gärna adda mig; [email protected]

av nån konstig anledning har vi ju inte bytt msn tidigare.

hejsvejs :D

2008-10-06 @ 21:56:10
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0