i will survive!


mor kom hem, saknar ju dig.

vi håller på och gör om vårt kök (eller rättare sagt har vi kaklat om och bytt diskbänk typ, eh) och nu har det visat sig att det läcker vatten så nu måste vi ha vattnet avstängt för att vi inte ska få vattenskada - som vi redan har haft en gång, vilket mina päron har berättat var väldigt jobbigt eftersom jag själv inte la det på minnet. 
iaf så känns det som att jag och bror som bor ensamma i helgen lever ganska simpelt och primitivt. vi har ju el och värme och sånt och det är ju bra. men saker som att duscha, borsta tänderna, diska och gå på toaletten kan vi inte göra nu. fräscht eller?

i min engelskbok som jag tack och lov läste ut idag och måste skriva en uppsats på imorrn, utspelade sig en del av handlingen med att två ensamma flickor vandrade i skog och förbi hus där människor och djur hade dödats av fiendena i det krig som pågick. iofs tyckte jag inte att boken var speciellt bra men vissa delar, som den jag nyss berättade om, var intressanta.
en av mina sysslingar gör lumpen just nu och han hade fått vara ute på några överlevnadsdagar i skogen berättade farmor för mig. de hade bara fått med sig varsin flaska med vatten typ.
det jag då vill komma till är att jag också vill prova att leva vildmarksliv och se hur man skulle klara sig med att traska omkring utan kommunikation, rent vatten, mat, tält osv i en rätt så öde omgivning i ett par dagar. jag utgår ifrån att man skulle klara det, alltid skulle man väl hitta på nån förnurlig lösning till det problem som just då skulle uppstå. mkt beror ju på vilka förutsättningar man har. men när jag sitter här i värmen och tänker tanken känns det som en riktigt spännande och lite rolig fundering. nu menar jag ju inte så där extremt som i ett krig, för döda människor hoppas jag att jag helst slipper se i mitt liv. men det där med vildmarksliv överhuvudtaget är fint!
äh, nu ska jag sova :)

kramisar 


Kommentarer
Postat av: Joanna

usch va jobbigt med de där med vattnet! fräscht.. fast om man vill ha de fint,så få man lida pin^^.



lumpen...haha kul tanke där.. jaa de kanske är kul? vad vet jag! men pröva på kan man ju alltid göra så de tycker ja du ska göra! ha en fin söndag. kramis

2008-10-19 @ 10:30:26
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: Pauline

Halli Hallå!

Det måste vara en utmaning att leva utan vatten. Det måste man ju ha för att klara av vardagen. Men man får väl stå ut med små retligheter ibland. Vad skönt när ert kök är färdigrenoverat kan man ju tänka då.

Jag håller med dig om "vildmarkslivet". Det skulle vara mysigt tycker jag att få, åtminstone, ligga och sova i tält. Utan tält vet jag inte om jag diggat naturen nämnvärt mycket. Kryp överallt liksom ;) Men naturen är vacker. Och jag hoppas att den får vara så utan att man börjar bygga hus hit och dit och förstör det fridsamma med skogarna!



Ha en toppenvecka! KRAM

2008-10-19 @ 18:24:20
URL: http://absolutpauline.blogspot.com
Postat av: SANDRA

JOANNA: köket blir nog fint ja, positivt ska man tänka!



haha, jag tänkte inte direkt på att göra lumpen utan bara att gå långt in i skogen några dar och se hur det skulle gå typ. men lumpen, varför inte? ha det bra & kram kära du :)



PAULINE: det där med vattnet är inte hela världen, vi klarar oss. får tänka positivt som du skrev :)

skogen är nästan det bästa som finns! vi får leta reda på nån överlevnadskurs med tält då, haha ;) och ett ställe utan mängder av kryp som jag själv visserligen inte har nåt speciellt emot, förutom myggor då! de där tankarna om att låta den vara har jag också tänkt och jag blir lite ledsen när delar av den rivs ner för byggnader jag inte bryr mig om. kram kram

2008-10-19 @ 19:51:05
URL: http://massabra.blogg.se/
Postat av: Lina

jag skulle seriöst älska att sättas på prov, att leva i vildmarken! iaf nu vid tanken, när det väl gäller kan ju åsikten i och för sig tänkas vara annorlunda..

2008-10-21 @ 15:04:17
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: ja, kan tänka mig att det är lättare sagt än gjort ;p men man får väl prova och se!

2008-10-21 @ 21:57:06
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0