are you taking the piss?


hejhej!

då har ännu en skolvecka passerat. den här var ganska lugn. redan nu vet jag att nästa kommer bli tvärtom. rätt tuff. ska ut med ekobussen en dag och det ska iofs bli kul. kul hade vi förresten i eftermiddags trötta och flummiga som vi var. kul var det när vi fick veta vad uttrycket "are you taking the piss?" betydde. för er som inte redan visste eller för er som inte går i min klass så har det samma innebörd som "are you kidding with me?". nu vet ni det.
kul ska jag ha i helgen också.
när man frågar folk i klassen vad dem ska göra under helgen svarar typ alla att de ska plugga. tyvärr måste jag nog också göra det lite grann. inte alls kul, men nödvändigt. det är väl sånt man får stå ut med när man går natur. nu verkar det kanske som att det inte är självvalt fast det är ju precis det det är. så sluta klaga nu sandra. jag vet inte i vems händer framtiden vilar i, jag vet bara att det aldrig någonsin blir som man tänkt sig så det är bara dumt att fundera över huruvida saker och ting blir efter gymnasiet. om det kommer att ha varit värt det. det är ju omöjligt att veta nu.

eftersom jag har skrivit massa om min trasiga kamera tidigare kan jag tala om att den skickades in på lagning men sen fick jag en ny, tack vare försäkringen tror jag. det var bra.

adios amigos.

Kommentarer
Postat av: Lina

det var onekligen bra, med din kamera.

oj, ska alla plugga i din klass? om jag uppfattat det rätt så är det inte alls så i min klass, tvärtom nästan. men jag har gjort eng-läxan till imon iallafall :D fast det var :(

^^

kramis

2008-09-21 @ 20:04:48
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: SANDRA

LINA: ja, det med min kamera var jättebra :)) haha har också suttit lite med engelskan, vi har glosor som jag har övat lite på. conny som alltid babblade om att naturvetare är så studiemedvetna, kanske tog han fel då, haha. din klass inkl dig själv verkar vara naturligt intelligenta så ni behöver säkert inte plugga så mkt som oss andra :P kram

2008-09-21 @ 22:08:54
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0