victory.


idag är jag sådär söndags-ofräsch med skitigt hår och gårdagens kläder på mig.
igår smakade jag för första gången ben and jerry´s-glass. det var gott! och så lånade jag bl.a första harry potter-boken som jag nu har läst några kapitel i. än så länge verkar den bra. det var flera år sen jag såg den första harry potter på film men lite av handlingen kommer jag ihåg. fast det är omöjligt för mig att säga vilken av boken och filmen som är bäst. fortsätter boken att vara bra så lär den "vinna" eftersom det nästan jämt är så att böckerna är bättre än filmatiseringarna.
igår var jag också en stund på stan, men eftersom det var marknad, med andra ord mycket folk och jag var sjukt trött stod jag inte ut i mer än en kvart. så jag gick till bibblan där jag fann det mycket mer trivsamt, sedan hjälpte jag några turister med bilvägen till stora hotellet vilket var krångligt och sist promenerade jag. gick bl.a på spångarna vid rocksjön där jag aldrig gått förut. det var ganska fint. 
nu ska jag nog ut och cykla och hoppas att jag blir lite uppiggad. sen måste jag plugga. läsa några sidor i en bok på engelska, kemi och kanske att jag räknar nåt mattetal också. det skulle vara duktigt av mig i såna fall.

ha det så bra ni bara kan!

Kommentarer
Postat av: Lina

ååh dom är så himla bra! du vet inte hur bra du har det, då du har så många sidor kvar att läsa, hela sju relativt tjocka böckers sidor, osedda av dina ögon, så förskräckligt många bra sidor som du har framför dig och som bara ligger och väntar på dig. avund! själv har man för längesen, och med en och en annan tår, för sista gången läst ett tidigare oläst ord ur en harry potter bok. tur att man i varje fall kan läsa om, och om igen. det är nästan lika kul, märks bara en liten, liten aning mindre spänning, förvåning.

2008-09-28 @ 22:06:00
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: joanna

en söndag är en -orkar-inte- dag,så de gör ju inget..^^

jag har aldrig varit en sådan sisådär harry potter fans, men ja erkänner att de är bra o ja skulle vilja se ettan igen. jag har också gått spångarna för någon dag sedan, de är riktigt fint där ute.



2008-09-29 @ 15:51:49
URL: http://joannana.blogg.se/
Postat av: SANDRA

LINA: det där var fint skrivet. du verkar nästan lika uppslukad av harry potter som av kent. det lär ta sin lilla tid innan jag betat av alla böcker men det kanske bara är bra att dra ut på det då :)

JOANNA: ja, söndagar är softardagen nr 1 och man behöver inte känna sig lat alls om man trött bara tittar på tv eller liknande hela dagen.

jag är inte heller nåt harry potter-fan precis men kanske blir jag om jag läser alla böckerna :) jag tyckte också att det var jättefint vid spångarna, och lugnare än vid munksjön där det ofta är överbefolkat.

2008-09-29 @ 17:07:07
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0