gott anpassas efter ont.

tog en promenad hem i natt. efter många (omtänksamma) om och men släpptes jag iväg ut i mörkret. fick underhålla mig själv med tankar eftersom mp3n ju är stulen. hade varit ett utomordentligt tillfälle att använda den på annars. 
strax innan lockebo hördes en mansröst från en bil med nervevad ruta och undrade om jag ville ha taxi. sa nej och kände mig riktigt förnuftig.
senare tänkte jag på att den där mannen inte hade behövt ha några onda avsikter alls utan det är bara samhället som har anpassat sig efter förbrytare och antar att de flesta tänker som sådana. han kanske bara ville göra en god gärning och fick inte ens ett "nej, tack" utan bara ett rakt nej som svar. likadant var det när jag mötte några bilar och insåg att någon av dessa förare skulle kunna köra på fyllan. varje gång det bländande helljuset kom närmre, desto mer gjorde jag mig beredd på att hoppa ner i diket^^
sorgligt att det är de som ska ha kontroll.
 


Kommentarer
Postat av: Lina

oh, så sant så sant! tyvärr.



2009-11-14 @ 15:48:38
URL: http://liinis.bloggspace.se
Postat av: joanna

nej ..att du vågar sandra! modig du är min vän! vi får ses snart! när kan du ? PUSS

2009-11-15 @ 21:10:35
URL: http://nostalgiske.blogg.se/
Postat av: SANDRA

LINA: mm :(

JOANNA: äsch, vissa grejer som du gör tycker ju jag är modigt! är ju olika vad vi är rädda för. vill träffas nuuu typ men måste verkligen se till att plugga i veckan (eftersom jag inte direkt har gjort det denna vecka), så kan nog inte förrän till helgen :( kan du då? puss!

2009-11-15 @ 21:19:19
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0