att bada, glomma och rakna ner

vi ar kvar i viña och bor flott pa tolfte vaningen med utsikt mot stilla havet. jag och farmor har hittills bara badat en gang i havet, men vagorna var sa kraftiga sa hon trillade omkull. det gick som tur var bra och vi fick hjalp, men hon foll i vattnet ett par ganger till innan vi kravlade oss upp pa land. stackare, men vi kunde skratta at det. gick och promenerade pa land istallet och fick syn pa att stranden hade rod flagg, dvs inte lamplig att bada i. sen dess har farmor inte badat. jag badade i poolen idag och jobbade pa brannan, men ser knappt nan skillnad.

nar vi stod och tittade pa balkongen idag med utsikt mot stranden vi var pa fragade min faster "vad gor vi om vi ser nagon som drunknar nu?". kort darefter sag vi tva personer som var langre ut i vattnet an alla andra och dessutom nara nagra klippor. det sag ut som de ville simma inat men inte kom nagon vart. den ena lyckades ta sig till stranden men den andra blev kvar. han kom ingenstans och ratt som det var kom flera badvakter med nagra flytsaker och simmade in med honom iland. men det verkade ha gatt bra med honom ocksa som tur var.

annars ar det bra forutom att jag var sa dum och glomde min batteriladdare till kameran i los andes. dor vad hemskt.

idag ar det 30 dagar kvar tills jag far vara i hannes famn igen! vi har alltsa klarat 10 dagar, lika med en fjardedel. forstar det inte sjalv, hoppas resten av tiden gar lika snabbt <3

ta hand om er sa hors vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0