valparaiso/1

var forsta lordag i chile spenderade vi i valparaiso, alltsa den mer kulturella turiststaden. de historiska kvarteren har ar nu med pa unescos varldsarvslista. det ar dessutom har som regeringen har sitt sate och innan panamakanalen byggdes en av de viktigaste hamnarna pa vastra sidan sydamerika. hamnen har aven stor betydelse idag da man fraktar varor fran/till kina och ovriga asien harifran.
konstnarlig, fargstark husvagg
trappa
en kvinna som har fargat garn
jag star i en park omgiven av trakigt mulet vader
husen ar byggda i jattebranta backar. hade en nara-doden-upplevelse som jag sent ska glomma nar vi kom nerfor en av alla branta backar och vagen tog slut och istallet for asfalt var det bara en grop. pa riktigt bland det sjukaste jag varit med om. varningsskyltar nagon? en applad till juan som lyckades backa upp darifran!
hus
brod och mjolk till folket
valparaiso ar relativt fattigt. ovan enklare hus
mor och dotter
le filou de montpellier, franskinspirerad restaurang vi at pa
jag provade musslor for forsta gangen!
en man som leder sin cykel
streetart
mina nya, bekvama sandaler
random fonster
plattak
politik pa fargglad vagg
min sota farmor

Kommentarer
Postat av: baloo

så himla många fina bilder och äntligen några bilder på dig älskling <3 JA! ;) längtar så jag för efter dig! massa kyssar och varma kramar från din hannes.

2012-01-30 @ 14:27:37
Postat av: s

BALOO: tack sa mkt finis! hihi, ja antligen nagra bilder pa mig ;) alla bilder pa mig ar sa uppstallda och fula. jag langtar jattemycket efter dig! hangel och sked, din sandra

2012-02-02 @ 19:51:28
URL: http://massabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0